Dags för en ny Läxa.

Vill du bli något i den här grymma världen måste du följa ditt hjärta, följa dina mål och skapa dig starka visioner av vad du vill åstadkomma!
 
Människor, ofta din familj, vänner, arbetskollegor, skolkamrater osv. Kommer ständigt att ifrågasätta dig, inte alla, men de flesta.
Hittar du en kompis, eller kanske din egen mor, som säger till dig att du kan bli precis vem och vad du vill. LYSSNA DÅ! För det är sanningen.
 
Sug i dig allt positivt du bara kan, för det är nämligen positiviteten som kommer gynna dig i det långa loppet. Negativitet däremot, det kommer finnas en hel uppsjö och det får du verkligen jobba hårt för att trycka åt sidan.
 
I mina levande år har jag märkt att människor verkligen inte vill att andra ska lyckas, klart finns det en del som verkligen önskar folk lycka, men de växer inte på träd! Jag vet hur lätt det är att tappa motivationen när folk säger till en att en viss sak är helt omöjlig, jag led förr av att jag lyssnade för mycket på andra, jag hade mina ideer och visioner, men bröts alldeles för lätt ner av negativiteten.
 
Förmodligen har de rätt tänkte jag, ofta var det äldre människor i min omgivning som var värst, dem garvade och sa att mina tankar var helt galna! Du är ju bara en vanlig kille, de krävs mycket mer än så för att bli rik!
 
Men NEJ, det gör tamejfan inte det. Det krävs en jävlar anamma, att våga tro på det omöjliga, att kämpa dag in och dag ut!
Lite sanning ligger det förvisso i att jag bara var en vanlig grabb, visst, ganska kort, brunt hår, blåa ögon och sådär. Men alla föds vi olika, alla föds med olika talanger och olika genetiska förutsättningar.
Men i slutändan vinner inte alltid den långa blonda grabben som kunde rabbla alfabetet baklänges när han fyllt 10.
 
Det hela handlar om att spela korten rätt, de kort du föddes med! Visst, du kanske föddes med spader 7/hjärter 10. Inga höjdar kort, men om du ger dig fan i att spela dem korten så jävla bra du bara kan!
Då blir dem i slutändan en riktig vinnare!
 
Det här var dagens tankar, jag kommer skriva lite då och då när jag känner för det.
 
Det här är mina egna tankar och jag gillar att skriva ner dom. Om ni läser det jag skrivit får ni gärna lämna en kommentar om vad ni tycker.
Kanske tycker ni det är löjligt, skriv det då! Kanske gillar ni det jag skriver, skriv det då!
Men det jag vill allra mest, det är att ni börjar fundera på vad ni verkligen vill här i livet, och börja jaga efter det.
För det finns ingen vackrare känsla än den när man klarat av något folk sagt till en är omöjligt!
 
Hej



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0